16 Şubat 2012 Perşembe

palto dikiyorum :)

Herkese merhabalar :)) Biraz ara vermiş durumdayım bir süre içimden bir şey dikmek gelmiyor. Sanırım yoruldum ve dinlenmek istiyorum :) Canım çok kıymetlidir benim sıkıya gelemem içimden gelmiyorsa hiçbirşey yapmam zorla da kimse bir şey yaptıramaz . Sanırım inatçıyım biraz :)) Neyse birbirimiz tanımak için çok vaktimiz var değil mi ?
Sizleri bu dönemde postsuz bırakmak istemedim ve dinlenme dönemime girmeden önce yaptığım paltoyu paylaşmak istedim ancak fotoğraf çekmek istemediğim için üzerimde fotoğrafları yok ,sonra yayınlarım :)) 
Gelelim paltoya . Daha önce Burada diktiğim ceketimi hatırlarsınız . Temel olarak bunu kullandım. Üzerinde birkaç değişiklik yaptım. Ve nasıl yapıyoruz kısmı ;
Yine dikiş payı bırakmadan kalıba göre kesimi yaptım ve birde aynı ölçüde astar kestim. Tela gereken yerlere ütüyle telayı yapıştırdım. Üst parçalarla alt parçaları dikişle birleştirdim. Kalıp ceket kalıbı olduğu için boyunu isteğime göre uzattım.


 Kolları dikip kapattım.


 Ön ve arka parçaları birleştirip oluşan kol evine de kolları taktım. Ben omuzları biraz kabarık istediğim için kalıp üzerinde omuz kısmını geniş tuttum .


Normalde ceket yada paltoların iç kısmında astarla birleşim yerinde içe doğru bir pervaz oluyor (gerçek terim nedir bilmiyorum idare edin :)). Bu kalıpla ceket dikerken dikkatimi çekmişti bu modelde o yoktu ve ben eklemeye karar verdim  İçe doğru kalıba uygun 10 cmlik bir pervaz yaptım . Ancak benim kumaşım az olduğu için dikiş eklemeli oldu. Normalde tüm kesilirse daha az uğraştırır diye düşünüyorum. Aa tabi bu eklediğiniz kısmı astarda çıkarmalısınız ki içte potluk olmasın . Ya da siz hiç uğraşmayın daha düzgün bir kalıp kullanın :)))
En kolayı bu. Başınıza gelirse diye anlatıyorum .


Ve tabi aynı şekilde astar parçalarını da dikişle birleştirdim.


Fotoğraf yan olmuş kusura bakmayın. Bu astara eklediğimiz üstte ve altta yapılan 3-4 cmlik bir dikiş. Giyerken  astar gerilmesin diye :)


Düz yüzleri birbirine gelecek şekilde üst üste koyup yan  ve üst dikişlerden dikiyoruz. Sonra ters düz edip kolları iki kumaşın arasından şekildeki gibi çıkarıp, dikiyoruz.


Sonra kalan alt dikişide  isterseniz elde isterseniz de bir kısmı makina bir kısmını elde dikerek kapatıyoruz. Ben düğme fermuar eklemiyorum çünkü var olan hiçbir montumda kullanmıyorum. Sadece kemer dikerek tamamlıyorum. Suni deriden bir kemer diktim ve öyle kullanıyorum .


Kolay gelsin :))

8 yorum:

  1. öncelikle güle güle kullanın. hergün sayfanıza bakıyorum neler yaptınız diye.Anlatımlı postlarınız benim için çok yararlı oluyor.Bunun için teşekkür ederim.Birşey soracağım ceketin boyunu uzatırken neye dikkat ettiniz eni genişlettinizmi birde kumaşınızın cinsi nedir fotoda anlayamadım bende dikmek istiyorum yardımınız için tekrar teşekkürler fazla uzak kalmayın lütfen iyi akşamlar

    YanıtlaSil
  2. nurten ;teşekkür ederim güzel yorumunuz için faydam oluyorsa ne mutlu bana :) ceket boyunu uzatırken bir cetvelle modelin üst kısmı nasıl geliyorsa o şekilde aşağıya doğru devam ediyorum ancak kalça kısmında biraz geniş tutmakta her zaman fayda vardır diye düşünüyorum :)) kumaşlar hakkında bilgim olsaydı keşke ismini söyleyebilirdim kalın keten dokuma üzerine koyu renk ipliklerle desen verilmiş bir sonraki postta yakın fotoğraf çekerim :)

    YanıtlaSil
  3. merhaba ben de dikişe yeni heves etmiş biri olarak arada sayfanıza uğruyorum. diktiklerinizi güle güle kullanın. ben de palto kumaşları satan bir yerden kumaş aldım ceket tarzı bir şey dikmeyi düşünüyorum ama henüz cesaret edemedim:) sizce astar kullanılmadığında yeterince düzgün durmaz mı? çünkü astar kısmında zorlanırım diye düşünüyorum:)

    YanıtlaSil
  4. Çokhoş duruyor. Umarım üzerinizde de görürüz. Özledik sizi. Ellerineize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. suhuba ; inşallah yakın zamanda . teşekkür ederim:)
    adsız ; öncelikle teşekkür ederim güzel sözlerin için . astar yapmak çok da zor bir şey değilmiş sadece biraz cesaret gerektiriyor.benimde bu konuda ciddi korkularım vardı ama biliyorsun ki yaptıkça öğreniliyor böyle şeyler ihtiyacın olan tek şey feda edebileceğin bir kumaş benim gibi yakasız modellerden başla daha kolay. astarsız kullanımda sorun olmaz tabiki ama elini kolunu hareket ettirince ortaya hoş bir görüntü çıkmaz bence . sana kolay gelsin :))

    YanıtlaSil
  6. şöyle bir üstünde de görelim tatlım:))

    YanıtlaSil
  7. sağolun başka kumaşlarla denerim artık. bu sevdiğim kumaşı biraz bekleteyim en iyisi:)
    iyi günler:)

    YanıtlaSil
  8. Güle güle kullan. Ay ne zor ya valla çok sabırlısın tebrikler... Benim gönlüm hep hızlı biten detaysız dikişlerden yana :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...