8 Eylül 2014 Pazartesi

Nasıl yapılır : basit elbise kemeri

Bu gün size bir zamanlar hazırladğım ama bir türlü yayınlayamadığım bir postu paylaşıyorum. Bu bir ''Nasıl yapılır ?'' yazısıdır .

Öncelikle istediğimiz uzunlukta ve 10 cm gemişliğinde iki şerit hazırlayıp uçları verevden kesiyoruz.

 

Sonrasında ebatlarla uyumlu bir çift tela da kesiyoruz ki kemer biraz daha hacimli dursun.


Ben araya bir ütü bezide koymayı tercih ediyorum, ters yüze telayı ütü yardımıyla yapıştırıyoruz. Bez kullanmadığım durumda ütünün tabanı kirleniyor :)


Telalanmış yüzleri dışarda kalacak şekilde birbirine iğneleyerek dikişe hazırlıyorum.


Ve 3 tarafını dikerek sabitliyorum.Bu köşeyi dikerken diğerini çevirmek için açık bırakıyorum.


Gelelim çevirme işlemine. Bir oklavayı resimlerde gösterdiğim gibi dikilmiş olan köşeye yer yapıp elimle kemeri oklava boyunca aşağı doğru sıvazlayarak aşağı çekiyorum. Böylece ters düz olmuş oluyo :)


Sırada açık olan ucu gizliden gizliden el dikişi ile kapatmak var :)


Sonuçta böyle yılan gibi şekilsiz birşey oluyo elimizde.


Ütüyle şeklini veriyoruz bizde.


Ve mutlu son. Böyle göründüğüne bakmayın güzel duruyo :)



4 yorum:

  1. Buradanda hoş duruyor merak etme :) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. çok güzeller ellerinize sağlık :) bloğunuzu takipteyim..

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir anlatım. Ben ütümün tabanını mahvettim bez kullanmadığım için:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende ben yandım başkaları yanmasın diye yazdım :)ama sana geç kalmışım :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...